Pārdošanas konsultants ir persona, kas tiekas ar uzņēmējiem, konsultē tos par mārketinga tirgus tendencēm un palīdz uzņēmumiem pieņemt piemērotāko no tām.
Pirms došanās vizītē pie klienta, konsultantam ir jāpārbauda, vai nav mainījušies tā kontakti, adrese vai cita svarīga informācija. Konsultants uzzina klienta pamata nodarbošanos, nozares detaļas un, vai klientam ir kādi papildus biznesi. Konsultants, pirms sarunas ar pašu klientu, nekad nepieņem lēmumu par klienta vajadzībām un neiesaka kādu konkrētu instrumentu, ar ko strādāt. Tikai caur dažādiem jautājumiem, atrodot kopīgo tēmu, konsultants var saprast klienta vajadzības.
Ja konsultants pēc sarunas ir sapratis, kas klientam nepieciešams, bet pats to nespēj piedāvāt, viņam jāpiemīt cieņai pateikt, ka mēs to nevaram izdarīt, bet mums ir alternatīva, vai vienkārši pateikt - nē.
Labs pārdošanas konsultants neuzbāzīsies klientam un neteiks, ka viņa produkts ir labākais tirgū. Ja tas nesaskan ar klienta vajadzībām, tad jāatsaka.
Mūsdienās, visam paliekot digitālam, ir ļoti mainījušās tendences, kā cilvēki "atrod" konkrēto produktu. Tagad visiem rokā ir telefoni un uz galda - datori. Visi mūsdienu komunikācijas rīki ir orientēti uz jauniešiem, kas lieto šīs ierīces un atrodas mūsdienu sociālajā vidē, taču nevar aizmirst arī par vecāka gada gājuma cilvēkiem, kurus šādi rīki var "biedēt". Konsultantam jāspēj klientam saprotamā veidā palīdzēt izprast jaunāko tendenču nozīmību mūsdienās. Klientam ar vairākām tikšanās reizēm un piemēriem jāstāsta, kāpēc samazinās cilvēku plūsma un apjomi.
Labs konsultants nekad nebaidīsies ieteikt konkurentu, ja tas palīdzēs klienta uzņēmumam. Piemēram, uzņēmējam ir nepieciešama mājas lapa, bet viņa viena pati izdzīvot nespēj. Tad palīgā nāk citas kompānijas vai kolēģi, kas padarīs to redzamāku. Mājas lapai ar vairākām saitēm un SEO "pasākumiem" jābūt vairākas vietās - portālos, pie konkurentiem, rakstos, ziņu portālos u.c.