Konsultanta uzdevums ir ieinteresēt, nevis pārliecināt
Autors: Juris Habermanis
Pārdevēja darbs sākas tajā brīdī, kad potenciālais klients pasaka: „Nē, paldies”. Sastopoties ar atteikumu, pārdevējs spēs pārliecināt, savukārt biznesa konsultants varēs daudz vairāk – proti, ieinteresēt sarunu partneri un pamatot, kāpēc ieteiktais risinājums ir piemērots tieši konkrētajam klientam.
Biznesa konsultanta galvenā priekšrocība ir spēja nodrošināt klientu ar daudzpusīgu informāciju, parādot, kā pēdējo gadu laikā mainījies tirgus, un kādi ir tie risinājumi, kas individuāli piemēroti tieši viņam. Tā pieeja, kas bija aktuāla pirms pāris gadiem, šodien vairs nefunkcionē, tāpēc konsultanta uzdevums ir izglītot klientu, vienlaikus piedāvājot viņa vajadzībām atbilstošus rīkus un instrumentus. Ir svarīgi, lai darbs būtu ne vien konsultatīvs, bet arī praktisks, turklāt panāktu vēlamo rezultātu. Klientam visticamāk būs noteikti priekšstati par to, ka pārmaiņas – tas ir grūti un laikietilpīgi. Konsultanta uzdevums ir parādīt, kā mērķi sasniegt ātri un viegli, izmantojot tikai tos instrumentus, kas patiešām strādā un sniedz atdevi.
Biznesa konsultanta darbā būtiski ir tas, lai būtu vēlme mācīties, pastāvīgi apgūt ko jaunu un pilnveidot savas zināšanas. Jo erudītāks tu būsi, jo daudzveidīgāku palīdzību spēsi sniegt, un drīz vien tavs klientu loks paplašināsies. Labs konsultants nedrīkst izvairīties no riska, taču nedrīkst arī baidīties par to, ka līgums netiks noslēgts. Tev jāsaprot, ka konkurence – tas ir tikai labi, jo tu spēj sevi parādīt ar darbiem. Pirmais jautājums, ko nepieciešams uzdot ikvienam, kam trūkst iepriekšējas pieredzes, taču viņš vēlas mācīties, ir – kāpēc klientam ir jāveido atpazīstamība? Ja tu spēj atbildēt uz to, kāpēc mūsdienās uzņēmumam jābūt ērti pieejamam jebkurā vidē, tu esi uz pareizā ceļa.
Biznesa konsultanta amata galvenā priekšrocība ir tas, ka šeit nav nekādu ierobežojumu nedz izaugsmei, nedz peļņai. Nav robežu vai griestu – viss ir paša rokās.
Latvijas Tālrunim ir 25 gadu pieredze, un šajā laikā mēs esam ieguvuši izpratni par to, kas klientam ir vajadzīgs un kādas pārmaiņas norisinās tirgū. Arī mēs paši pastāvīgi maināmies, apgūstam jaunas, laikmetam atbilstošas iemaņas un sniedzam arvien jaunus pakalpojumus, tādējādi ļaujot padarīt efektīvāku klienta darbu. Uzņēmumam ir plaša starptautiskā pieredze, kas ļauj secināt, ka izvēlētie rīki patiesi darbojas, un sniegt potenciālajam klientam drošu garantijas un uzticamības kredītu. Latvijas Tālrunis spēj piedāvāt virkni dažādu pakalpojumu, ļaujot izstrādāt tieši to risinājumu komplektu, kas ir vispiemērotākais klienta vajadzībām, un tādējādi palīdzot nokļūt soli priekšā konkurentiem.